Sanserne spiller en stor rolle for trivsel og læring i skolen

Alle børn er forskellige og har forskellige sansemotoriske behov. Nogle har behov for og søger mange sanseinput, mens andre trives bedre med færre. Dette kommer især til udtryk, når børnene starter i skole, og der pludselig stilles andre og større krav.
Børn har forskellige sansemotoriske behov. Nogle har behov for og søger mange sanseindtryk, mens andre trives bedre med færre. Dette kommer især til udtryk når børnene starter i skole, og der pludselig stilles andre og større krav. I en artikel i bladet Skolestart belyser Videnscenter om handicap og Dansk Skoleidræt, hvordan skolen kan imødekomme børns sansemotoriske behov gennem tilpassede læringsmiljøer.
Videnscenter om Handicap og Dansk Skoleidræt har de seneste to år samarbejdet om projekter, der undersøger, hvordan inkluderende bevægelsesfællesskaber kan fremme trivsel i skolen. I en ny artikel i bladet Skolestart belyser Videnscenter om handicaps projektmedarbejder Louise Brøns Spillum og projektleder i Dansk Skoleidræt Thea Julie Rasmussen, hvordan skolen kan imødekomme børns sansemotoriske behov gennem tilpassede læringsmiljøer.